200 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Τον Δεκέμβριο πραγματοποιείται στην Αθήνα η πρώτη έκθεση της «Ομάδος Τέχνη»

Η «Ομάς Τέχνη», κυρίως στην πρώτη της περίοδο (1917-1919), υπήρξε εξαιρετικά σημαντική συσπείρωση και, σε έναν βαθμό, αντιπροσωπεύει για τα ιδιαίτερα δεδομένα της νεοελληνικής τέχνης την ελληνική εκδοχή του μοντερνισμού. Στην πρώτη έκθεση της «Ομάδος», που εγκαινιάστηκε ανήμερα των Χριστουγέννων του 1917, έλαβαν μέρος οι ζωγράφοι Περικλής Βυζάντιος, Σταύρος Καντζίκης, Λυκούργος Κογεβίνας, Νίκος Λύτρας, Κωνσταντίνος Μαλέας, Νικόλαος Οθωναίος, Κωνσταντίνος Παρθένης, Όθων Περβολαράκης, Δημήτριος Στεφανόπουλος, Θεόφραστος Τριανταφυλλίδης, Οδυσσέας Φωκάς και οι γλύπτες Γρηγόριος Ζευγώλης και Μιχάλης Τόμπρος.

Από τους εκθέτες οι Λύτρας, Οθωναίος, Καντζίκης και Τριανταφυλλίδης είχαν σπουδάσει στο Μόναχο, ενώ οι υπόλοιποι στη Γαλλία αφομοιώνοντας ιμπρεσιονιστικά και μεταϊμπρεσιονιστικά κινήματα, με έμφαση στον συμβολισμό (Παρθένης), τον φωβισμό και τον ιαπωνισμό (Μαλέας), την Art Nouveau (Περβολαράκης).

Αναμφισβήτητος ηγέτης της «Ομάδος Τέχνη» ήταν ο Νίκος Λύτρας (1883-1927), που είχε σπουδάσει στη Γερμανία και θεωρούνταν, έως την εδραίωση των Μαλέα και Παρθένη το 1917, ο πιο καινοτόμος καλλιτέχνης της περιόδου. Η ζωγραφική του, με κύριο μέσο έκφρασης το καθαρό χρώμα, εκκινούσε από τον γερμανικό ιμπρεσιονισμό υιοθετώντας ορισμένα εξπρεσιονιστικά χαρακτηριστικά. Το 1923 ο Λύτρας εκλέχτηκε καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου δίδαξε έως τον θάνατό του, επηρεάζοντας μια σειρά νέων καλλιτεχνών (Αστεριάδης, Βασιλείου κ.ά.).

 

Χρησιμοποιούμε cookies και παρόμοιες τεχνολογίες για να αναγνωρίσουμε
τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις και προτιμήσεις σας,
καθώς και για να μετρήσουμε και να αναλύσουμε την κίνηση στον ιστότοπό μας.

Για να δείτε περισσότερα δείτε την πολιτκή προστασίας προσωπικών δεδομένων.